inställt -.-

mötet va inställt.. kul att man fick veta det någon gång iaf.. kunde varit i skolan idag me ju!! Aja..
Är sjukt nöjd över mitt hår! hihi :D
Nu kanske jag kan förklara lite om projektkvällen. Alla 3or ska göra detta och vi 2 st tvåor ska bara hjälpa till att ställa i ordning stationer (de bord servisen har hand om) och ställa upp besticktallrikar, bestämma var gästerna ska sitta, sen ta emot gästerna och sen är vi klara men vi fick hjälpa till hurmycket som helst!

De treor som valt att gå Servering i 3an får fixa ett tema bord dvs det tema köket valt, te.x gotland, piraterna osv :P de ska bestämma vilket vin som passar till maten och vilka bestick och vilken uppdukning helt enkelt :) De ska även dekantera (göra vinet luftigt) inför matsalscensor/-er. Vissa tykte jag var jätteduktiga och andra kanske skulle skita i att skolka :P

Köket bestämmer i grupp 3-4 grupper/ dag 2 tillfällen vilket tema de ska ha. Sen lagar de mat enligt tema och ska presentera sig för matsalscensorer och matcensorer som ger 10% av hela betyget i projektetdetta gäller även för servisen. Det dåliga igår Onsdag var ju att 2 av 4 serviser var borta och köket fick problem.. Men jag och madde dök in och hjälpte till :)

Tror jag har förklarat ganska tydligt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0